tisdag 6 augusti 2013

Pizza recept lchf

Hej hopp på er!

Igår vart jag sjukt sugen på pizza, rotade igenom frys, kyl och torrförråd för att se vad jag hade hemma och resultatet blev O T R O L I G T gott!
Grundreceptet tog jag från Åse    fick modifiera receptet lite då jag inte hade kokosnötsmjöl hemma men det vart jättebra ändå.

100 gr. riven ost 
4 ägg
0,75 dl grädde
1 msk fiberhusk
1 dl mandelmjöl
salt, lite nymald svartpeppar.

Vispa ihop ägg, grädde, mandelmjöl, fiberhusk och kryddorna, när allt är en smet kan du blanda i den rivna osten.
Låt stå ca 5 min och svälla, häll sedan ut allt på ett bakplåtspapper och försök få den rätt tunn och fin.
Förgrädda bottnet i 175 grader ca 15 minuter.

Ta sedan ut plåten och låt svalna några minuter, höj ugnen till ca 200 grader och fyll sedan pizzan efter smak.
Gratinera sedan tills pizzan fått fin färg, ca 10 min.

Jag fyllde min pizza med köttfärs som jag kryddat med typiska tacokryddor; cayennepeppar, spiskummin, chilipeppar, paprikakrydda och svartpeppar/salt.

Sedan hade jag bara lök och feferoni på, kom ihåg att om ni lägger osten direkt på tomatsåsen under fyllningen så blir pizzan lika saftig och fin som på pizzerian :)
Smeten innan gräddning

Det färdiga resultatet

Har ni som mig inte testat den innan så gör det! smarrigt!






1 kommentar:

  1. Ser jättegott ut!! Måste jag testa någon gång :)
    Kram

    SvaraRadera